نوشته شده توسط : سارا موسوی

معمولا داربست به صورت اجاره ای می باشد و هزینه نصب با هزینه اجاره روی هم محاسبه میشود. فروش داربست نیز برای پروژه های بزرگ که زمان زیادی طول میکشد انجام میشود. 

سایت کرج داربست با دارا بودن بهترین و حرفه‌ای ترین نیروهای ماهر در زمینه داربست فعالیت می‌کند. نصب و اجاره داربست فلزی برای نمای ساختمان‌ها، تابلو و بنر، پیچ و رول پلاک نما، نصب انواع چادر و بازارچه با داربست و… از موارد بیشماری است که همکاران ما در داربست قادر به انجام آن هستند.

داربست سیماساز با دارا بودن افراد و گروه های متخصص و با تجربه میتواند در سریع ترین زمان ممکن و با رعایت نکات ایمنی سازه های داربستی مورد نیاز شما را بر پا سازد.

انجام داربست فلزی  تخصص ما میباشد.

برای نصب یا اجاره داربست فلزی در پروژه های خود میتوانید با ما تماس بگیرید.

شما می توانید ضمن دریافت مشاوره رایگان از نصب داربست برای نمای ساختمان خود، نحوه ی پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان از قیمت اجرای آن نیز مطلع شوید.

قیمت نصب داربست 

قیمت نصب داربست فلزی  به عوامل مهمی بستگی دارد که مهمترین این عوامل، نوع داربست درخواستی میباشد. زیرا داربستها دارای انواع گوناگونی میباشند. دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نصب داربست  عبارتند از:

  • نوع داربست انتخابی
  • ابعاد و ارتفاع داربست
  • مکان نصب داربست
  • مقدار حجم داربست
  • تغییر فاصله های عرفی و استاندار
  • مهار خور بودن داربست
  • متراژداربست استفاده شده (نحوه محاسبه متراژ داربست به صورت متر مربع می باشد.)
  • داربست فلزی+قیمت
  • و…

معمولا برای نصب داربست ابتدا از محل بازدید می شود و باتوجه به محل و عواملی که در بالا ذکر شد هزینه اعلام میشود.که میتوانید شرایط خود را باتوجه به هزینه آن بسنجید.

خدمات نصب  داربست

در این قسمت خدمات افراد متخصص در زمینه نصب داربست در کرج ارائه میشود. میتوانید جهت درخواست نصب داربست فلزی از طریق همین صفحه اقدام نمایید.

  • نصب داربست فلزی، داربست معلق ، داربست پله ای و…
  • نصب داربست ارزان 
  • داربست تابلو، فلکس و بنر
  • فروش قطعات نصب داربست
  • فروش داربست و میله داربست
  • اجاره داربست فلزی 
  • نصب داربست نما
  • نصب داربست برای فضهای سبز و …
  • و…

انتخاب نصاب داربست 

نصب داربست یک کار بسیاز تخصصی میباشد که نیاز به افراد متخصص و متعهد می باشد. شما نمیتوانید به هر فردی که کار نصب داربست انجام میدهد اطمینان کنید و کار خود را به ا بسپارید. 

انواع داربست و کاربردهای آن

داربست ساختمانی

داربست های مورد استفاده در ساختمان انواع مختلف دارد معمولا از ۳ نوع آن بیشتر در ساختمان استفاده میشود:

داربست فلزی: معمول ترین نوع استفاده از داربست در ساختمان داربست فلزی میباشد. این داربست ها از لوله هایی باجنس فولاد با قطر ۴.۸۳ سانتی متری داشته و به لوله های ۵ سانتی متری معروف هستند.

داربست چوبی: در این نوع داربست ها از نردبان های مخصوص و چوب های گرد استفاده میشود. معمولا این مدل داربستها به صورت ثابت می باشد.

داربست معلق: از این نوع داربست زمانی استفاده میشود که لازم است کاری در ارتفاع انجام شود. معمولا از این نوع داربست برای تمیزکردن شیشه ساختمان های بلند، نمای ساختمان و… استفاده میشود.

داربست باید رعایت کنید از زبان افراد متعهد و متخصص نصاب داربست بیان شده که در زیر به آن اشاره میکنیم:

  1. هنگارم بالا رفتن از نردیان سه نقطه اتکا بدن را روی نردبان  قرار دهید.
  2. نردبان استاندارد طراحی شود فاصله بین نردبان ۳۰سانتی متر باشد.
  3. نردبان را روی داربست یا روی سکو استفاده نکنید.
  4. از نردبان دست ساز برای بالا رفتن از دداربست استفاده نکنید.
  5. زاویه به وجود آمده بین نردبان و سطح افق ۷۵ درجه باشد.
  6. فاصله بین خطوط برق و داربست را رعایت کنیدبرای برق فشار قوی ۳متر و فشار ضعیف حداقل ۱ متر باشد
  7. از بست چدنی برا داربست استفاده نکنید.
  8. از رنگ زدن داربست خودداری کنید میتوانید برای جلوگیری از زنگ زدن از ضد زنگ استفاده کنید.
  9. دقت کنید داربست را روی سطح سفت برپا کنید در ضورت نرم بودن سطح از ورق فلزی استفاده کنید.
  10. داربست را به خوبی مهار کنید تا از تکان خوردن جلوگیری شود.
  11. وزن داربست باید بر روی کل سطح به صورت یکنواخت تقسیم شود.
  12. نصب داربست نیاز به اخذ مجوزدارد که باید قبل از نصب گرفته شود.

آیین نامه داربست برای کارفرما

کارفرما موظف است تا هنگام نصب داربست تابلوی مجری نصب داربست را برپا کند که شمال مشخصات: نام شرکت، نام و نام خانوادگی مسئول فنی، نام و نام خانوادگی مدیر مسئول، تلفن تماس شرکت، آدرس شرکت

در هنگام برپایی داربست کارفرما موظف است نسبت به نصب تابلو با مشخصات زیر که به وسیله ی مجری ذیصلاح به داربست نصب می شود، اقدامات لازم را انجام دهد:

نصب نگهداری و جمع آوری داربست و هرگونه تغییر باید با نظارت ناظر ذیصلاح انجام شود. کارشناس باید از نصب صحیح داربست، تغییر یا استفاده بعد از وقفه طولانی و استحکام و یا هر مورد دیگری درمورد داربست مطمئن شود.

به جز داربست نردبانی در همه داربست ها باید اجزای زیر وجود داشته یاشد:

  • کفشک یا کف پایه (معلق، دیوارکوب، آویزان)
  • پایه
  • تیر باربر، افقی
  • میله اتصال، بالایی، میانی
  • صفحات پاخور
  • حفاظ مناسب بین میله میانی و پاخور
  • راه دسترسی مناسب و ایمن
  • بالشتک
  • لوله مهار
  • و…

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست فلزی متشکل از نصب و یکپارچه شدن قطعاتی مانند لوله ، بست ، اتصال و قالب میباشد که هدف از نصب و راه اندازی آن کار و اجرای عملیات در ارتفاع میباشد که در حالت عادی فراتر از دسترسی انسان میباشد.

 

گونه های مختلف داربست

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست فلزی به گونه های متفاوتی از جمله داربست فلزی ، داربست چکشی ، داربست سبک ، داربست scaffold یا scaffolding   ، اسپیس ، اسپیس فریم ،سازه فضائی و … به طور کل دسته بندی میشود که رایج ترین آنها در کشورمان در حال حاضر داربست فلزی ، داربست چکشی و اسپیس فریم میباشد.

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

کاربرد های متفاوت داربست

 

در پروژهای گوناگون کاملا کاربری بی حد و مرز داربست متفاوت میباشد برای مثال در یک پروژه از داربست به عنوان نگهدارنده سقف و بتن استفاده میکنیم (داربست زیر بتون ) و در پروژه ای دیگر برای انجام عملیات سنگکاری یا کامپوزیت بر روی نمای ساختمان های بلند مرتبه ، برج ها و بلوک ها ، ساختمان های تجاری و … اما عمده ترین کاربرد های داربست به شرح زیر است.

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست نما

 

 داربست نما به نحوه ی اجرائی  گفته میشود که داربست به صورت عمودی در مقابل نمای ساختمان با فاصله تقریبی ۳۰ سانتی متر نصب میشود جهت اجرای عملیات سنگ کاری ، نصب کامپوزیت ، سیمان کاری ، نصب شیشه نما و … بر روی نمای ساختمان های تجاری و مسکونی مرتفع و کم ارتفاع

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست کفراژ

 

داربست کفراژ به معنای  داربستی میباشد که به صورت حجمی بسته میشود و از این رو به داربست کفراژ معروف است ، و کاربری این نوع داربست در اماکن و پروژه هاییست که به صورت سالن در ارتفاع بالا میباشند مانند: فضای داخلی مساجد فضای داخلی مخزن های  بزرگ  آب و مخازن بزرگ گازی و نفتی و سایر پروژه های مشابه به کار گیری میشود

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست زیربتون (پودری)

 

این مدل  داربست به صورت نگهدارنده و جهت اجرای  سقف و ستون های  سیمانی و بتونی انجام میشود که فاصله پایه های آن بسیار نزدیک به هم بوده و داربست بسیار محکم و سنگینی با تحمل وزن بسیار بالا میباشد که عموماً به داربست زیر بتون ، کفراژ زیر بتون ، زیر پودری هم معروف است که در پروژه های که فاصله بین زمین تا سقف بیش از حد معمول و قابلیت اجرای سقف و ستون با جک های نگهدارنده نمیباشد استفاده میگردد

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست کفراژ سقف دار

 

این نوع داربست بسیار داربست پرکاربردی بوده و اغلب در فضا سازی و محصور نمودن و مسقف نمودن فضاهای بازی بکارگیری میشود که به کاربر این امکان را میدهد که از فضای باز خود استفاده مسقف و محصور به صورت موقت داشته باشد مانند:داربست نمایشگاهی ، غرفه سازی ، مسقف نمودن انبار ، سالن سازی برای همایش ها و مجالس و …

 

داربست فلزیداربست فلزی

 

داربست چهارپایه چرخ دار

 

سازه ی بسیار سبک و کاربردی میباشد که اغلب در فضاهی مسقف برای تعمیرات و تجهیز سازی سقف سالن ها استفاده میگردد و بدین گونه است که یک چهارپایه ساخته شده از جنس لوله داربست بر روی چرخ سوار میشود و امکان جابجائی را به کاربر میدهد

 

داربست فلزی

 

داربست راه پله

داربست راه پله داربستی میباشد که در  پروژه های که امکان دسترسی به مقاطع از طریق پله محیا نیست با نصب داربست راه پله میتوان دسترسی راه فراهم نمود ، مانند : راه پله ی دسترسی به کف گود برداری ساختمان های عظیم که گود برداری آنها به ۳۰ متر ارتفاع و بیشتر هم میرسد

 برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست از اوایل قرن ۲۱ در موارد مختلفی در کشور های مانند مصر و چین استفاده می شده است. و با توجه به استفاده های متفاوتی که دارد در انواع مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی و… ساخته می شود. یکی از مواردی که داربست خیلی درآن استفاده می شود صنعت ساخت و ساز می باشد. نقش داربست در ساخت و ساز بسیار کلیدی و پررنگ می باشد.

کار هایی که در ارتفاع بیشتر از دو متر انجام می شوند نیاز به داربست دارند. و صنعت ساختمان سازی کار های بسیاری دارد که در ارتفاع بیش از دو متر باید انجام شوند. داربست امکانات متفاوتی برای کارگران در حال کار بر روی پروژه های ساختمانی به وجود آورده است. در ادامه به بررسی امکانات مختلف داربست در ساخت و ساز می پردازیم:
نقش داربست در ساخت و سازی

تامین ایمنی لازم برای کار ساخت و ساز

ایمنی یکی از بزرگترین و بهترین مزیت های داربست در ساخت و ساز می باشد. قطعا داربست مطمئن ترین راه برای ساختن سکویی برای کار در ارتفاعات می باشد. داربست یک جایگاه پایدار برای حضور کارگران فراهم می کند. و می توان به راحتی و با حصول اطمنیان اقدام به کار کردن نمود. فرقی نمی کند که ارتفاع چقدر باشد امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت برج های بلندی ساخته می شوند و همگی آنها با استفاده از داربست و البته با رعایت نکات ایمنی لازم در زمان نصب و اجرای داربست فلزی، بدون هیچگونه حادثه ای ساخته خواهند شد.

نصب آسان داربست ها و بالا رفتن سرعت کار در ساخت و ساز

پیشرفت تکنولوژی و صنعت بر داربست هایی که امروزه ساخته می شوند نیز تاثیر گذاشته است. داربست های جدید وزن سبک تری نسبت به نوع قدیمی آن دارند و حمل و نقل و جمع و آوری آن ها نسبت به قبل بسیار راحت تر گردیده است. ضمن اینکه نصب داربست نیز کار آسانی است که بدون نیاز به متخصصان نصب داربست هم انجام خواهد شد. نصب آسان و سبکی وزن باعث شده است که پروژه های ساختمانی که بصورت موقت انجام می شوند استفاده زیادی از داربست داشته باشند.

ایجاد دسترسی آسان با داربست در ساخت و ساز

پروژه های ساختمانی در شرایط متفاوتی انجام می شوند. به عنوان مثال پروژه هایی مانند نماسازی برای ساختمان یکی از انواع پروژه های ساختمانی می باشد که دسترسی به آن برای کار کردن بدون داربست امر بسیار سختی می باشد. اما وجود داربست در این زمینه نیز کار را راحت نموده است و کارگران با ایجاد سکو های داربستی در ارتفاع های مختلف می توانند عملیات ساختمانی خود را به راحتی انجام دهند.
ایجاد دسترسی آسان با داربست

داربست در ساخت و ساز امکان کار گروهی را به وجود می آورد

در پروسه ساخت و ساز کار گروهی و تعامل کارگران با یکدیگر بسیار زیاد مورد نیاز می باشد. داربست به دلیل ویژگی هایی که دارد طوری قابل نصب است که این امکان به راحتی فراهم می شود که کارگران با عبور از روی تخته الوار هایی که به عنوان سکوی داربستی هستند و یا با عبور از میله ها می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. و به راحتی بتوانند وسایل مربوط به ساخت و ساز را جابجا کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

از انواع داربست‌ ها در کار ساخت و ساز استفاده می شود. ابتدا با تعریف داربست آشنا می‌شویم و سپس در مورد هر کدام از آنها توضیح خواهیم داد.

از داربست چه می‌دانیم؟

خوب، داربست فلزی فقط یک سازه موقت فلزی و یا چوبی است که برای حمایت از سازه اصلی مورد استفاده قرار می‌کیرد، و در عین حال به عنوان بستر یا یک پایه برای کارگران در حین انجام کارهای ساختمانی عمل می‌کند. با توجه به نوع کار ساخت و ساز، از انواع مختلفی از داربست ها استفاده می‌شود. داربست باید به خوبی مونتاژ شود، مستحکم باشد تا از کارگران و دیگر مصالح ساختمانی که بر روی آن قرار میگیرند، حمایت کند

انواع مختلف داربست های مورد استفاده در ساخت و سازبه طور خلاصه در زیر شرح داده شده است.

داربست خرپا

داربست خرپا

در داربست های خرپا، صفحه‌ی اصلی کار روی نردبان‌های متحرک یا سه پایه قرار داده می شود. این داربست برای ارتفاع 5 متری استفاده می‌شود و به طور معمول برای کار در داخل اتاق مانند تعمیرات، نقاشی و موارد مانند آن استفاده می‌شود.

Steel-Scaffolding

داربست فلزی

داربست فلزی از لوله ها، اتصالات و بست های فلزی که به هم متصل می شوند، تشکیل شده است. مونتاژ و برچیدن این داربست آسان است و در عین حال نیازمند مهارت و دقت بالایی برای نصب است. این نوع داربست استحکام بهتر، دوام بیشتر و مقاومت بالایی دارد. اگرچه اندکی هزینه نصب آن نسبت به سایر داربست‌ها بیشتر است، اما ایمنی بیشتری برای کارگران فراهم می‌کند. به همین دلیل است که این نوع داربست امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. Patented Scaffolding

داربست اسکلتی

داربست های اسکلتی نیز از فولاد ساخته می شوند. با این حال، آن‌ها با کوپلینگ و قاب‌های خاص نصب می‌شوند. این نوع داربست‌ها به صورت آماده در بازار موجود هستند.بستر کار بر روی قلاب‌ها تنظیم شده است که برای سطح مورد نیاز در این نوع داربست‌ها قابل تنظیم هستند.

داربست معلق

داربست های معلق

داربست‌های معلق به طور عمده برای نقاشی، تعمیرات، شستشو و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این نوع داربست، با استفاده از زنجیر یا طناب، بستر کار از سقف به حالت آویزان قرار می‌گیرد و می‌توان آن را روی سطح مورد نظر بالا یا پایین برد.

داربست کنسولی

داربست بازویی (کنسولی)

در داربست های بازویی، استاندارد ها توسط زنجیره‌ای از سر ستون‌ها پشتیبانی می شوند و این سر ستون ها از طریق سوراخ‌هایی به دیوار متصل می شوند. این یک نوع داربست "تک فریم" است. در نوع دیگری، سر ستون ها از طریق سوراخ‌هایی در داخل کف‌ها قرار داده می شوند وبه این این نوع داربست، داربست های دوبله گفته می‌شود. هنگام ساخت داربست های کنسولی، باید بسیار مراقب بود. به طور معمول در شرایط زیر داربست‌های کنسولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هنگامی که قسمت بالای دیوار در حال ساخت است

هنگامی که زمین نزدیک به دیوار و آزاد است

هنگامی که زمین نمی‌تواند استانداردها را بر آورده سازد

Single-Scaffolding

داربست تک یا واحد

داربست های تک معولا برای بنایی استفاده می شوند و به آن داربست لایه آجر نیز گفته‌ می شود. داربست‌های تک شامل پایه، تیر افقی چوب بست، لوله افقی داربست و ... هستند که به دیوار در فاصله‌ی حدود 1.2 متصل می‌باشد. فاصله بین پایه‌ها حدود 2 تا 2.5 متر است. لوله افقی داربست به پایه‌ها در فاصله تقریبی 1.2 تا 1.5 متر متصل می‌شوند. تیر افقی چوب بست از شکاف دیوار به سمت انتهای لوله افقی داربست خارج می‌شود. تیر افقی چوب بست در فاصله‌ای بین 1.2 تا 1.5 متر قرار می‌گیرند.

داربست دو طرفه

داربست دو طرفه (دوبل)

داربست دو طرفه به طور معمول برای بنایی استفاده می‌شود، بنابراین، داربست بنایی نیز گفته می شود. همچنین به آن داربست مستقل نیز می‌گویند. معمولا در دیوارهای سنگی، ایجاد سوراخ در دیواربرای حمایت از تیر افقی چوب بست، دشوار است. بنابراین، ازدو داربست دو طرفه استفاده می شود.اساسا، ردیف اول حدوب 20 تا 30 سانتی متر دور از دیوار قرار می‌گیرد و ردیف بعدی یک متر با آن فاصله دارد. چوب بست‌های افقی توسط هر دو فریم پشتیبانی می‌شوند. به منظور قوی تر کردن آن، مهاربندی متقاطع و تیر شیب دار استفاده می‌شود.

داربست صنعتی مرحله دار

داربست صنعتی مرحله دار (Kwikstage)

داربست صنعتی مرحله‌دار از فولاد گالوانیزه ساخته شده است. جمع کردن و راه ادازی این داربست آسان است. این سیستم داربست برای سازندگانی که در پروژه‌های بزرگ یا کوچک کار می‌کنند، بسیار مفید است. هر کجا که داربست معولی به کار می‌رود، داربست صنعتی مرحله دارنیز می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده شود. با استفاده از سیستم همبندی قوی و ایمن، سیستم چند تکه‌ای این داربست می‌تواند در هر ارتفاعی ساخته شود.

آدران داربست

وب سایت آدران داربست با همکاری شرکت بست ایران فعالیت خود را از آبان سال ۹۷ شروع کرده است.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

امروزه ساختمان‌ها از نظر ارتفاع بدون هیچ محدودیتی طراحی ‌می‌شوند. بنابراین کارگران با استفاده از داربست خود را به بالاترین نقاط سازه ‌می‌رسانند و مشغول به کار ‌می‌شوند. اما یک داربست باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و برای ساختن آن باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

داربست چیست؟

برای کار در محیط‌هایی با ارتفاع بالاتر از دو متر از نوعی سازه موقت که معمولا از جنس آهن یا چوب است استفاده ‌می‌شود. به این سازه موقت داربست ‌می‌گویند.

انواع داربست

داربست چوبی: این نوع داربست‌ها معمولا ثابت هستند و از نردبان‌های مخصوص، تخته یا پل برای ساختن آن‌ها استفاده ‌می‌شود.

داربست فلزی: داربست‌های فلزی از لوله‌های فولادی با قطر ۴۸٫۳ میلیمتر که به آن‌ها لوله ۵ سانتیمتری گفته ‌می‌شود ساخته ‌می‌شوند. لوله‌ها باید حداقل ضخامت ۴ میلیمتری داشته باشند و به وسیله بست‌های مناسب به هم متصل شوند.

داربست پایه‌دار: از داربست‌های پایه دار زمانی که هدف، راه اندازی سریع داربست است استفاده ‌می‌شود. این نوع داربست نباید بیش از سه ردیف داشته باشد و ارتفاع سکوی کار یا طبقه‌ای که داربست پایه‌دار روی آن قرار ‌می‌گیرد نیز نباید از ۴٫۵ متر بیشتر باشد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده داربست

Standard: لوله عمودی است که برای انتقال بار به سطح زمین بکار می‌رود.

Ledger: لوله ای افقی که به لوله استاندارد بسته ‌می‌شود تا از خم شدن آن جلوگیری کند.

Transom: لوله متصل کننده استاندارد بیرونی به درونی.

Platform: سکوی کار.

Base plate: به منظور توزیع بار از یک پایه فلزی بین لوله استاندارد و خاک استفاده ‌می‌شود.

Sole plate:  تخته‌ای کوتاه است که زیر بیس پلیت نصب می‌شود و فشار وارده را توزیع می‌کند. کاربرد اصلی Sole plate برای زمین‌های نرم و سست است.

Plank: تخته‌های استفاده شده در داربست.

Toe board clip: گیره نگه دارنده قرنیز.

Brace: به منظور بالابردن استحکام داربست لوله‌هایی به صورت اریب بسته ‌می‌شوند که به آن‌ها Brace ‌می‌گویند.

Bay length: به فاصله بین دو پایه استاندارد مجاور در طول و رو به روی داربست گفته ‌می‌شود.

Board: چوبی نرم که برای دسترسی به سکوهای کاری از آن استفاده ‌می‌شود و حتما باید در مقابل آتش مقاوم باشد.

Castor: چرخی است که داربست را حرکت ‌می‌دهد.

Coupler: بست اتصال دهنده دو لوله که دو نوع حامل و غیر حامل را شامل ‌می‌شود.

Guard rail: لوله‌ای که به منظور جلوگیری از سقوط افراد حاضر در داربست استفاده ‌می‌شود.

 

چگونه یک داربست امن را علامت گذاری ‌می‌کنیم؟

برای این که گارگر از امنیت داربست اطمینان حاصل کند از لیبل استفاده ‌می‌شود. لیبل توسط ناظر داربست در ورودی داربست نصب ‌می‌شود و باید در مقابل گرما و سرما و رطوبت و نورآفتاب مقاوم باشد. لیبل سبز به معنای تایید ایمنی داربست و لیبل قرمز به معنای عدم تایید ایمنی داربست است.

مهم‌ترین خطر‌های داربست

خطر سقوط از ارتفاع: در صورتی که در همه نقاط داربست از حفاظ‌های ایمنی استفاده نشود خطر سقوط از ارتفاع افرادی که از داربست بالا و پایین ‌می‌روند را تهدید ‌می‌کند.

احتمال برخورد سر با اشیاء: برای پیشگیری از این اتفاق باید در قسمت بالایی داربست تور ایمنی نصب شود و از قرنیز TOE-BOARD در لبه‌ها استفاده شود. همچنین افراد مشغول به کار در سکو باید حتما از کلاه‌ایمنی و چانه‌بند استفاده کنند.

خطر برق گرفتگی: ممکن است که داربست در کنار سیم‌های برق بنا شود. در این صورت باید با اقداماتی نظیر رعایت فاصله ایمنی از خطوط انتقال برق، از خطر برق گرفتگی پیشگیری کنید.

خطر ریزش داربست: ریزش داربست نه تنها کارگران بلکه سایر افراد در صحنه را نیز ‌می‌تواند با خطر مواجه کند. از این رو با استفاده از ابزار مناسب و اطمینان از اتصال لوله‌ها و رعایت نکات ایمنی از استحکام داربست اطمینان حاصل فرمایید.

 

نکات ایمنی در هنگام استفاده از داربست

    1. حداکثر فاصله پایه‌های استاندارد از هم باید ۲ متر باشد.
    2. همه پایه‌های استاندارد بهتر است در یک خط مستقیم قرار گیرند.
    3. به ازای هر ۲ متر ارتفاع، بین ۶-۷ پله در نظر گرفته می‌شود.
    4. لوله‌ها باید فاقد شکستگی و بریدگی باشند.
    5. از نردبان‌های چوبی و کوتاه برای کار استفاده نکنید.
    6. پله‌ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو هستند.
    7. اگر بر روی پله از تخته برای عبور و مرور استفاده ‌می‌شود بهتر است حتماً آن را با سیم محکم ببندید.
  • تخته داربست با طول کمتر از ۵/۱ متر حداقل به ۲ میله پشتیبان زیری نیاز دارد ولی برای طول‌های بیشتر از ۵/۱ متر حداقل به ۳ میله پشتیبان نیاز دارد.

 

  • یک سکوی مناسب ‌می‌بایست در هر متر مربع بین ۱۵۰ الی۲۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل نماید.
  • نردبان خطرناکترین قسمت یک داربست ‌می‌باشد.
  • زاویه مناسب پایه‌های نردبان و زمین بین ۶۸-۷۵ درجه می‌باشد.
  • به ازای هر ۴ متر ارتفاع ۱ متر پایه‌های نردبان به عقب کشیده میشود.

 

  • حتما قبل از کار ازتمام اجزای نردبان بازرسی شود .برای کارهای برقی حتما از نوع عایق آن استفاده شود.

 

  • نردبان مورد استفاده در داربست فلزی بوده و باید یک متر از محل کار بلند‌تر باشد.
  • از نردبان‌های چوبی وکوتاه برای کار استفاده نکنید.

 

فوندانسیون داربست

زمینی که داربست بر روی آن بنا ‌می‌شود باید مقاومت لازم را داشته باشد و خاک آن از نوع کوبیده باشد.

باید از base plate  و sole plate  در زیر لوله‌های استاندارد استفاده شود.

در هنگام استفاده از sole plate ، اندازه استاندارد آن حداقل زیر ۱۰۰۰ سانتیمتر مربع باید باشد و قطر آن نباید از ۲۲۰ میلیمتر تجاوز کند. همچنین اگر از الوار به عنوانsole plate  استفاده ‌می‌شود حداقل قطر آن باید ۳۵ میلیمتر باشد. در مناطق نرم، sole plate  نباید کم تر از ۱۷۰۰ سانتیمتر مربع باشد و هچنین برای مناطق خاص نیز حداقل اندازه آن باید ۳۴۰۰ سانتیمتر مربع باشد.

بازرسی داربست

وظیفه بازرسی از داربست برعهده ناظر داربست است. ناظر باید هر هفته داربست را چک کند و نتیجه بررسی را در دفتر ثبت کند. علاوه برا این، در موارد زیر نیز داربست باید مورد بررسی قرار گیرد:

قبل از نصب

بعد از  شرایط نا‌مناسب جوی

بعد از اینکه داربست دچار صدمه و حادثه شد (مانند تصادف خودرو یا سقوط تیر‌برق)

بعد از صورت گرفتن تعمیرات

برای آشنایی بیشتر و ثبت سفارش  به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید .



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

کسب و کار یا شرکت های داربست، با اجاره تجهیزات داربست های سنتی یا جدید و یا مدولار برای سازندگان و شرکت های ساختمانی، پول دریافت می کند . طبق مجله کارآفرین آمریکا سرمایه برای راه اندازی کسب و کار داربستی در آمریکا بین ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار پول نیاز دارد . در ایران نیز به دلیل اینکه اکثر شرکت های داربستی هیچ مجوزی ندارند با یک سرمایه اندک می توانند این کار را انجام دهند متاسفانه بدلیل نظارت نادرست قیمت ها  در این صنعت در کشورمان هر شرکتی ساز خود را می زند مثلاً برای یک پروژه ۲۰۰۰۰ متری داربست از متری ۶۰۰ تومان قیمت داده می شود تا ۱۰۰۰ تومان و این بستگی دارد که چگونه رقبای خود را از میان بردارند . معمولا برای شروع باید پروژه های کوچک را انجام داد تا تجربه کسب شود مثل خانه ها و همچنین می توان به صورت پاره وقت فعالیت داشت یعنی همان شغل دوم . اگر می خواهید یک شرکت خوب در این زمینه باشید تا برند شوید توصیه می کنیم تا ساختار خوبی برای شرکت داربست خود پیاده کنید برای اینکار باید با یک وکیل تجاری مشورت کنید. برای اینکه سرمایه مورد نیاز خود را بسنجید باید قیمت لوله داربست را از اینجا ببینید و قیمت لوازم داربست را نیز از اینجا دریافت کنید و برای اینکه از درآمد حاصل از این داربست ها که روی آنها سرمایه گذاری کرده اید باید آخرین قیمت خدمات داربست را مشاهده کنید و با مقایسه این دو و حداقل کاری که در ماه ممکن است بگیرید درآمد خود را محاسبه کنید. برای اینکه با نحوه محاسبه قیمت خدمات داربست آشنا شوید باید به قسمت محاسبه قیمت آنلاین خدمات داربست در سایت داربستان مراجعه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که به داربست های جدید هم فکر کنید زیرا در سالهای اخیر توجه به این نوع داربست ها زیاد شده است و شما می توانید با هزینه بیشتر داربست های ایمن تری را برای مشتریان انتخاب کنید و اینکه از دیگر مزایای این نوع داربست ها نصب آسان با کمترین ضریب حادثه می باشد برای اطلاعات بیشتر به صفحه داربست های مدولار مراجعه کنید.

مجوز شرکت داربستی

شرکت های داربستی در ایران صنف خاصی ندارند اما برای گرفتن مجوز های لازم باید به اداره اصناف شهر خود مراجعه کنید .

ایمنی کارگران

ابتدا کار خود تلاش کنید تا کارگر بیشترین امنیت را در شغل خود داشته باشد زیرا داربست بندی یک شغل بسیار خطرناک است و هر لحظه ممکن است حادثه ناگواری رخ دهد پس از قبل پیش بینی کنید استفاده از کلاه ، کمربند ایمنی و دستکش می تواند بسیاری از خطرات را جلوگیری کند.

بیمه را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهمترین نکات در راه اندازی این چنین کسب و کارهایی بیمه می باشد شما باید متناسب با سرمایه شرکت خود بیمه مسئولیت تعیین کنید زیرا خطرات زیادی در صنعت داربست وجود دارد و شما باید با یک کارشناس بیمه نیز مشورت کنید.

خرید داربست و تجهیزات آن

در خرید داربست فلزی و لوازم آن دقت کافی کنید داربست هایی که در ایران هستند اغلب سنتی هستند و از جنس خوبی تهیه نشده اند حتما از مرغوب بودن جنس اطمینان حاصل فرمایید و قیمت را در چندین جا مقایسه کنید در حال حاضر فروشگاه های آنلاین نیز در این زمینه فعالیت می کنند و قیمت مناسبی دارند مثل آهن آنلاین و ... البته باید دقت کنید که ممکن است هزینه حمل و نقل بالایی دریافت کنند .

توصیه دیگر اینکه به طور مداوم لیستی از تجهیزات داربست موجودتان و قیمت ها در قالب برشور تهیه کنید و آن را در اختیار پیمانکارن و شرکتهای خدماتی در منطقه قرار دهید .

سعی کنید همیشه جذابیت برای مشتری ایجاد کنید مثلا حمل و نقل را رایگان کنید تا درآمدتان بیشتر شود.

بیمه کارگران ساختمانی

کارگران ساختمان با اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای می توانند با پرداخت ماهیانه یکصدو پنجاه هزار تومان از دفترچه بیمه تامین اجتماعی برخودار باشند .

بازاریابی مناسب

بعد از اینکه شما سرمایه مورد نیاز خود را خریداری کردید و کارگر مناسب خود را پیدا کردید باید به سراغ اصلی ترین کار بروید یعنی بازاریابی معمولا خیلی از شرکت ها در حال حاضر وبسایت برای خود ایجاد می کنند و هزینه های بسیار زیادی صرف تبلیغات خود می کنند اما داربستان یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما دارد . شما با خیال راحت تبلیغات خود را به داربستان بسپارید تا به سرعت دیده شوید تا رشد کنید داربستان تنها مرجع داربست ایران که به عنوان برند شناخته شده در صنعت داربست به مار می رود .

برای اطلاعات بیشتر به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

داربست (Scaffold) سازه ای موقت است که برای نگهداری و حمایت کارگران و مواد و تجهیزات به هنگام ساخت، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، پل ها و سایر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد استفاده از داربست، ایجاد یک سکوی مستحکم برای کارگران ساختمان جهت دسترسی آنها به نقاط دشوار و غیر قابل دسترس می باشد. از این رو اجرای درست و ایمن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا داربستهای نا امن می توانند موجب آسیب جدی و یا حتی مرگ شوند.

داربستها از نظر جنس مصالح تشکیل دهنده به دو نوع داربست فلزی و چوبی دسته بندی می شوند. داربستهای فلزی از لوله های فولادی ای که با بست به یکدیگر مونتاژ شده اند، تشکیل شده و غالبا از استحکام بسیار بالایی برخوردارند. داربستهای چوبی قدیمی ترین و ساده ترین نوع می باشند که برای ساخت آن از چوب استفاده می گردد و غالبا به صورت ثابت می باشند.

اجزای تشکیل دهنده

داربستها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

ستون (Standard): همان اعضای عمودی می باشند که حدود ۶ متر طول دارند. ستون ها به منظور انتقال بار به زمین مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور محکم نمودن این ستون ها و توزیع بار از قسمت تحتانی ستون بر روی تکیه گاه غالبا از صفحات زیر ستون استفاده می گردد. در اجرا باید توجه نمود که همه پایه های عمودی آن در یک خط مستقیم قرار گیرند و حداکثر فاصله آنها از هم غالبا ۲ متر می باشد. لوله افقی (Ledger): لوله های افقی که عمود بر ستون بسته می شوند به منظور مهار داربست به صورت طولی استفاده می گردند.

لوله های مهار (Brace): لوله های مهار به منظور جلوگیری از حرکت به صورت قطری نصب می شوند و موجب افزایش استحکام و پایداری داربست می گردند.

لوله های عرضی (Putlog): این لوله ها در میان دو لوله افقی نصب می گردند.

لوله های زیر تخته ای: این لوله ها به صورت عمود بر دو ستون و بین آنها به منظور ایجاد مکانی برای سکوی کار نصب می گردند.

سکوی کار: سکوی کار برای ایجاد فضای مناسب برای کار استفاده می شود.

شمع مایل: شمع های مایل لوله هایی هستند که به صورت شیب دار به منظور افزایش استحکام و ایمنی بر روی زمین و یا ساختمان مجاور قرار می گیرند.

پایه قابل تنظیم: این پایه ها به منظور تنظیم ارتفاع به جداره داخلی پایین متصل می شوند.

داربست: از بست ها برای اتصال لوله ها و اجزای داربست به یکدیگر استفاده گردیده و جنس آنها از فولاد می باشد. بست لوله زیر تخته ای، بست گردان، بست راست گوشه، بست پله ای، بست خاردار و … از جمله بست های مورد استفاده در اجرا می باشند. از بست گردان برای اتصال یک مهار به ستون یا لوله افقی استفاده می گردد. بست راست گوشه نیز برای اتصال ستون به لوله افقی کاربرد دارد. بست پله ای در پله و پاگرد استفاده شده و موجب افزایش ایمنی می گردد. از بست های خاردار برای اتصال لوله های دو تکه استفاده می شود. بست لوله زیر تخته ای نیز به منظور اتصال لوله زیر تخته ای یا لوله های عرضی به لوله افقی سرتاسری استفاده می گردد.

قید دیواره درگاهی: این جزء از داربست نوعی لوله می باشد که بین دو سطح یکپارچه قرار داده می شود تا اتصال داربست به ساختمان محکم تر گردد. به منظور اتصال قید دیواره درگاهی از قید داربست که در واقع یک لوله می باشد استفاده می شود.

میله شکاف دار اتصال: این میله به منظور اتصال داخلی دو لوله به یکدیگر و طویل کردن لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد.

توپی های پلاستیکی: از این توپی ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن افراد حین برخورد با دار بست استفاده می گردد. توپی های پلاستیکی در انتهای لوله ها نصب می شوند.

انواع داربست

داربست انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آن به شرح زیر می باشند:

داربست فلزی (Steel Scaffold)

داربست های فلزی به دلیل داشتن استحکام بالا و همچنین ایمنی بیشتر، امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که پیش تر بیان گردید این داربستها با استفاده از لوله های فولادی ساخته می شوند. ساخت و برچیدن آن بسیار آسان بوده و از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردارند. اگرچه این داربستها بسیار پرهزینه می باشند اما استفاده از آن به دلیل مزیت های بیان شده بسیار افزایش یافته است.

داربست منفرد (Single Scaffold)

داربست منفرد که اغلب در سازه های آجری و سنگی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان داربست لایه آجر نیز شناخته می شود. در واقع از آن در سازه هایی که امکان سوراخ نمودن دیوار وجود دارد استفاده می گردد. داربستهای منفرد از لوله های عمودی و افقی، تیر عرضی و … تشکیل شده اند که این لوله های عمودی (Standards) به موازات دیوار و با فاصله حدود ۲/۱ متر از آن نصب می شوند. همچنین فاصله بین لوله های عمودی از هم حدود ۲ تا ۵/۲ متر می باشد. فاصله بین لوله های افقی (Ledgers) که به منظور اتصال اعضای عمودی مورد استفاده قرار می گیرند بین ۲/۱ تا ۵/۱ متر می باشد. تیرهای عرضی (Putlogs) نیز با فاصله بین ۲/۱ تا ۵/۱ متر از یک سر به دیوار و از سر دیگر به لوله های افقی متصل می شوند.

داربست دوبل (Double Scaffold)

داربستهای دوبل که گاهی به آن مستقل (Independent Scaffold) نیز گفته می شود غالبا در سازه های سنگی مورد استفاده قرار گرفته و از انواع منفرد قوی تر می باشند. از آنجایی که در دیوارهای سنگی ایجاد سوراخ به منظور نگه داری تیرهای عرضی دشوار می باشد، لذا به منظور تقویت این داربست، دو ردیف از آن ایجاد می گردد. به نحوی که فاصله ردیف اول از دیوار ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر بوده و ردیف دوم با فاصله ۱ متر از ردیف قبلی (یا حدود ۲/۱ تا ۵/۱ متر از دیوار) ساخته می شود. سپس تیرهای عرضی بر روی هر دو ردیف از داربست قرار داده می شوند. همچنین به منظور افزایش استحکام و مقاومت از لوله های مهاری استفاده می گردد.

داربست کنسولی (Cantilever Scaffold)

داربست کنسولی شبیه به داربستهای دوبل می باشد، با این تفاوت که در قسمت انتهایی با استفاده از یک نگهدار پشتیبانی می شوند. در واقع در این نوع داربست سوزن های فرو رفته در دیوار از تیرهای عمودی پشتیبانی می نمایند. یکی از مزایای آن این است که در ساخت قسمت فوقانی یک ساختمان بلند با حذف داربستهای غیر ضروری در قسمت های تحتانی، امکان رفت و آمد وسایل نقلیه را فراهم می نماید. علاوه بر این از پروژه هایی که زمین آن قابلیت نصب المان های عمودی را ندارد نیز استفاده می گردد.

داربست معلق (Suspended Scaffold)

برای کار در قسمت های بالایی ساختمان مانند نقاشی ساختمان های بلند استفاده می گردد، زیرا در این حالت استفاده از این نوع داربستها اقتصادی تر و راحت تر از انواعی است که استانداردهای آن بر روی زمین اجرا می شوند. در دو نوع ثابت و محرک قابل اجرا هستند که در نوع محرک آن می توان از قرقره و یا موتورهای برقی استفاده نمود. از آن ها به ویژه در ساختمان های با ارتفاع بیشتر از ۳۰ متر متداول می باشد.

نکات اجرایی

به منظور جلوگیری از سقوط اجسام و آسیب دیدن عابران قرار دادن دالان سرپوشیده داربستی در امتداد معابر لازم و ضروری است.

توصیه می گردد که در عملیات ساختمانی با ارتفاع بیشتر از ۳ متر از نوع فلزی استفاده گردد.

تخته هایی که روی سکو چیده می شوند باید نزدیک به هم قرار گیرند به طوری که فاصله بین تخته های به کار رفته نباید بیشتر از ۵/۲ سانتی متر باشد. همچنین در سکوهای با ارتفاع بیشتر از ۲ متر باید از تخته پنجه استفاده نمود.

حداقل مقدار پهنای مورد نیاز سکو برای ایستادن حداقل ۶/۰ متر می باشد. در صورتی که از سکو برای قرار دادن مصالح نیز استفاده گردد حداقل پهنای مورد نیاز به ۸۵/۰ متر افزایش می یابد.

حداقل سطح اتکای زیر ستون ها باید ۲۲۵/۰ متر مربع باشد.

غالبا به ازای هر ۲ متر ارتفاع بین ۶ تا ۷ پله در نظر گرفته می شود. همچنین در هر دو متر ارتفاع به منظور رفع خستگی باید پاگرد نصب گردد.

قیمت داربست

قیمت داربست وابسته به عوامل مختلفی همچون مقدار فولاد مصرفی، ضخامت لوله های داربست، محل نصب، هزینه اجرا و … می باشد. با تغییر ضخامت لوله ها و همچنین با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت فولاد، قیمت داربست نیز تغییر کرده و ثابت نمی باشد.

برای آشنایی بیشتر و ثبت سفارش به سایت داربست سیماساز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: داربست سیماساز , داربست , فلزی , داربست فلزی و نکات ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد